رپورتاژ آگهي

آمينا گروپ

رپورتاژ آگهي

 

رپورتاژ آگهي

شايد در برخي از سايت هاي معروف و مشهور در حال مطالعه يك مطلب هستيد كه براي شما بسيار جذابيت دارد و دوست داريد بر روي لينك هايي كه در آن صفحه قرار دارد كليك كنيد تا از خدمات آن ها استفاده نماييد، مطمئنا هر چقدر اين نوشته ها زيباتر و تحريك كننده به منظور كليك باشد مي تواند نقش به سزايي در كليك شما و ساير افراد داشته باشد، زماني كه با استفاده از خواندن مطلب نويسنده شما را مجاب به كليك مي كند مي توانيد متوجه اين موضوع شويد كه شما وارد يك وب سايت ديگر شده ايد و ادامه ي مطلب يا تعرفه هاي يك خدمات را مشاهده كنيد و در صورت نياز آن را براي خود سفارش دهيد. زماني كه شما وارد آن وب سايت مي شويد براي آن سايت بازديدي را به عمل مي آوريد كه اين خود در رنك آن سايت تاثير مستقيم مي گذارد، البته وجود لينك شما در سايت مبدا كه تحت عنوان يك رپورتاژ در آن قرار داده ايد به تنهايي مي تواند ارزش لينك و كلمه كليدي شما را بالا ببرد اما نبايد اين موضوع را فراموش كنيد كه وجود لينك در سايتي كه قرار است در آن ريپورتاژ قرار دهيد بسيار اهميت دارد و شما بدون دانش نمي توانيد اين كار را انجام دهيد چرا كه ممكن است هزينه ي زيادي انجام داده باشيد اما از نتيجه راضي نباشيد. امروزه نيز بعد ديگري از رپرتاژ آگهي را در فضاي اينترنت مشاهده مي‌كنيم؛ به گونه‌اي كه يك مقاله در قالب يك پست عادي به يك سايت اضافه مي‌شود كه در حالت عادي يك مطلب معمولي يا خبري است. اما در اصل يك متن كاملاً تبليغاتي است كه كاملاً سازمان يافته و با اهداف تبليغ يك محصول يا يك سايت است كه شامل چندين لينك به سمت وب‌سايت تبليغ‌كننده است. هم‌اكنون سايت‌ها و شركت‌هايي هستند كه در قبال ثبت رپرتاژ آگهي مبالغي نيز از شركت تبليغ‌كننده دريافت مي‌كنند. در SEO (بهينه‌سازي موتور جستجو) رپرتاژ آگهي براي دريافت لينك‌هاي خارجي مورد استفاده قرار مي‌گيرد كه با ايجاد بك‌لينك و دريافت ترافيك اجرايي در نهايت باعث افزايش رتبه سايت‌ها در گوگل مي‌شود. همچنين رپورتاژ يكي از بهترين روش‌هاي بازاريابي در اينترنت مي‌باشد كه به وسيله آن قادر خواهيد بود تا اخبار خود را در برترين رسانه‌ها منتشر نماييد. عملكرد تبليغات در عصر ديجيتال بسيار متفاوت از گذشته است. تعداد بيشماري از عوامل جديد بر روند تصميم گيري يك تبليغ دهنده بر اساس محصولات ، اهداف كمپين ها ، ماهيت و مكان مخاطبان هدف ، بودجه ها و رقابت تأثير مي گذارند.

تبليغات موتور جستجو

موتور جستجو يك كانال تبليغاتي ديجيتال مهم است كه بازارياب ها سعي مي كنند از آن براي رويكردهاي متعلق به درآمد و درآمد مخاطبان استفاده كنند. هنگامي كه بيشتر افراد از عبارت موتور جستجو استفاده مي كنند ، احتمالاً منظور آنها نتايج جستجوي ارگانيك است. اين ليست پيوندها به صفحات وب سايت (از جمله صفحات سايت روزنامه) است كه هنگام تايپ كلمات كليدي در جعبه جستجو در Google ، Bing و رقباي كوچكتر ظاهر مي شود. در پاسخ به اين اصطلاحات ، فرمولهاي موتور تعيين مي كنند كه كدام پيوندهاي صفحه در ليست ظاهر مي شوند و بسته به ارتباط ماده ، چقدر نزديك به بالا هستند. جستجوها هم براي محصولاتي مانند "تلويزيون هاي صفحه تخت" و هم براي موضوعات خبري مانند "مرگ آنفولانزاي خوكي" انجام مي شود. براي ناشران ، جستجوي ارگانيك مي تواند براي آنها ترافيك ايجاد كند و همچنين در نهايت فرصتي را براي تبليغ كنندگان به مخاطبان آن ناشر فراهم مي كند. ناشران ممكن است جستجوي ارگانيك را راهي براي تماس افراد با توليد ناشر بدانند. اگر وقتي مقاله جستجوگر روزنامه "مرگ آنفولانزاي خوكي" را وارد مي كند ، پيوندي به مقاله روزنامه نشان داده مي شود و اگر جستجوگر روي پيوند مقاله كليك كند ، اين مقاله با ارائه آگهي به شخصي كه به آن بازديد مي كند ، مي تواند درآمد تبليغات را بدست آورد. صفحه اگرچه يكي از مشكلات ناشران اخبار اين است كه كلمات جستجو شده اغلب با رويدادهاي فعلي مطابقت ندارند و بنابراين فرصت كمتري براي تبليغات موتور جستجو وجود دارد. گرچه بازاريابان اغلب از جستجوي مستقيم بهره مي برند. آنها مي توانند از دو روش بهينه سازي موتور جستجو (SEO) و جستجوي پولي استفاده كنند. هدف اول استفاده از نتايج آلي است. يك شركت يك شركت بهينه سازي جستجو را استخدام مي كند كه يكي از متخصصان آن درك قوانين موتور جستجو براي تغيير شكل سايت مشتري است تا باعث افزايش ديد (و در نتيجه برجسته بودن محصولات خود) در ليستي شود كه با تايپ شخصي خاص كلمات را در جعبه جستجو وارد كنيد. علاوه بر سئو مستقيم رسانه هاي متعلق به يك شركت (وب سايت) ، يك بازارياب همچنين اغلب تلاش مي كند تا وب سايت هاي معروف مبتني بر محصول را ترغيب كند تا پيوندي به سايت خود حمل كنند. اين استراتژي هاي متعلق به خود و كسب شده داراي عدم اطمينان زيادي هستند. در نتيجه بسياري از بازاريابان به رويكرد دوم يعني تبليغات جستجوي پولي روي مي آورند. اين فرايند شامل حراج است. شركت ها كلماتي را كه افراد در جعبه جستجو تايپ مي كنند پيشنهاد مي دهند با اين اميد كه اين كلمات نشان دهنده قصد خريد يا حداقل علاقه به محصولات خاص باشد. شركت برنده حراج حق نمايش آگهي هاي خود را در كنار نتايج جستجوي ارگانيك دريافت مي كند. به عنوان مثال ، براي توليد كننده تلويزيون توشيبا ، اصطلاحات خريداري شده ممكن است عمومي "HDTV" و خاص "Toshiba LED" يا "Samsung" باشد. آژانس تبليغاتي ديجيتال توشيبا پيشنهادات خود را براي اين شرايط به صورت الكترونيكي به شركت موتور جستجو ارائه مي دهد و موتور جستجو پيشنهادات را در رابطه با پيشنهاداتي كه از شركت هاي ديگر دريافت مي كند ، ارزيابي مي كند. شركت ها گاهي اوقات هزاران كلمه پيشنهاد مي دهند. انتخاب موتور جستجو براي هر كلمه بر اساس يك تركيب پيچيده و در حال تغيير از فاكتورها ، مانند ارتباط محصول با كلمات پيشنهادي شركت ، مبلغ پيشنهاد و ميزان موفقيت (با كليك كليك مي شود) كه ساير موارد اين قبيل تبليغات (به عنوان مثال ، ساير تبليغات توشيبا) قبلاً داشته اند. در حال حاضر Google برندگان حراج خود را بلافاصله بالاتر از يافته هاي جستجوي ارگانيك (معمولاً سه تبليغ) و همچنين در سمت راست (حداكثر هشت تبليغ) آرايه مي كند. Google و اكثر موتورهاي جستجو از مدل درآمد كليك كليك شده استفاده مي كنند: هر بار كه شخصي روي يكي از اين تبليغات كليك مي كند ، تبليغ كننده مبلغ توافق شده را به Google پرداخت مي كند.

تبليغات از طريق ناشران برتر

اگرچه گوگل بيشترين نسبت درآمد خود را از طريق تبليغات متصل به موتور جستجوي خود به دست مي آورد ، اما به شدت به عنوان ناشر از طريق سايت هاي خود مانند YouTube و Google Maps در فروش تبليغات نقش دارد. در اصطلاح رسانه هاي جديد ، ناشر سازماني است كه اخبار ، سرگرمي ، آموزشي يا ساير مطالب اطلاعاتي را توليد يا توزيع مي كند. دنياي تبليغات آنلاين بين ناشراني كه تبليغ كنندگان آن را "حق بيمه" مي شناسند و دريايي از ناشران ديگر با مخاطباني كه ممكن است تبليغ كنندگان بخواهند اما با توانايي بسيار كمتري براي ارتباط مستقيم با خريداران رسانه ، تقسيم شده اند. ليست ناشران برتر و غير حق بيمه شامل كساني است كه نام تجاري آنها در ايجاد محتواي اصلي (به اصطلاح ناشران قديمي) و همچنين مواردي كه بيشتر مطالب خود را از خارج جذب مي كنند ، ساخته شده است. ناشراني كه در نمودارهاي رتبه بندي وب امتياز بالايي كسب مي كنند ، با فروش تبليغات در موقعيت هاي صفحه تضميني ، تعداد خود را به درآمد مي رسانند. بعضي از ناشران موقعيت هاي تبليغاتي را به صورت هزينه هر كليك (CPC) يا هزينه هر عمل (CPA) به تبليغ دهندگان ارائه مي دهند. به اين معني كه اسپانسر تنها در صورت پرداخت بازديدكننده بر روي آگهي پرداخت مي كند يا (در ازاي هزينه هر عمل) اقدام بعدي را انجام مي دهد ، مانند تلفن زدن به شركت يا خريد محصول. گرچه اكثر ناشران فضاي تبليغاتي را براساس هزينه هر هزار برداشت (CPM) مي فروشند. صنعت تعاملي برداشت را به عنوان يك واحد تبليغاتي اساسي تعريف مي كند كه به رايانه تحويل داده مي شود. هر بار كه تبليغاتي روي صفحه كاربر بارگيري مي شود ، به عنوان يك برداشت محاسبه مي شود. وقتي ناشران از سيستم هزينه هر هزار نمايش استفاده مي كنند ، خواه افراد روي تبليغات كليك كنند يا نكنند ، حقوق دريافت مي كنند. آنها از اين روش استفاده مي كنند زيرا حتي اگر قيمت CPC و CPA خام بسيار بالاتر از هزينه CPM باشد ، درصد بازديدكنندگاني كه در واقع روي تبليغات كليك مي كنند معمولاً كمتر از 1٪ است. ناشران معتقدند در صورت ارائه مخاطبان خاص و مطلوب به تبليغ دهندگان ، مي توانند CPM هاي بيشتري را دريافت كنند. بنابراين آنها معمولاً براي اطلاع از بازديدكنندگان خود ، گامهاي زيادي از جمله مشوقها برمي دارند. حتي مقدار اندكي از اطلاعات شخصي مانند نام ، آدرس ايميل و كد پستي نيز مي تواند سايت را قادر سازد تا پرونده شخصي خود را كه ناشر مي تواند با گذشت زمان ايجاد كند ، آغاز كند. برخي از ناشران داده هاي مربوط به ثبت نام كنندگان خود را از فروشندگان اطلاعات مانند Experian و Acxiom خريداري مي كنند و آنها را به پرونده هاي خود اضافه مي كنند. اين داده ها ممكن است مستقيماً شامل فرد (حرفه ، وضعيت اعتباري ، تعداد پروازهاي هواپيمايي) و همچنين خانواده فرد (تعداد بچه ها ، محدوده سني ، ارزش خانه) باشد. اطلاعات خريداري شده از شركت هاي ديگر ممكن است به سايت كمك كند تا سبك زندگي را در مورد شخص نتيجه گيري كند. سپس داده هاي رفتاري بسيار مهمي وجود دارد كه وب سايت ها با استنباط از علايق بازديدكنندگان و حتي شخصيت آنها بر اساس پيوندهايي كه كليك مي كنند و موضوعاتي كه مشاهده مي كنند ، ايجاد مي كنند. فردي كه تمايل به خواندن مقالاتي در مورد سلامتي دارد ممكن است داراي علائق خاص سلامتي باشد. ممكن است يك خواننده ورزشي در آن Bailiwick قرار گيرد. ناشران و بازاريابان معمولاً از طريق داده هاي متصل به پرونده متني به نام كوكي ، يك "فرد" را در مخاطب تعريف و شناسايي مي كنند. اين كوكي در رايانه فرد ذخيره مي شود و به مرورگر پيوند داده مي شود تا شركتي كه پرونده ها را روي دستگاه قرار مي دهد ، هنگامي كه فرد با همان مرورگر دوباره به سايت مراجعه مي كند ، به آن دسترسي داشته باشد. در بسياري از موارد ، ناشر ممكن است نام و آدرس ايميل يكي از مخاطبان را بداند اما چنين اطلاعات شخصي را از آگهي دهنده نگه دارد. هدف اين است كه به تبليغ كنندگان كمك كنند تا به انواع خاصي از افراد به صورت ناشناس برسند. سايت ها شركت هاي تجزيه و تحليل از جمله AudienceScience را استخدام مي كنند تا تجزيه و تحليل جامع داده هاي مخاطبان خود را انجام دهد و نشان دهد چرا تبليغ كنندگان بايد بازديد كنندگان خود را به ويژه جالب بدانند و در نتيجه براي رسيدن به آنها هزينه هاي زيادي پرداخت مي كنند. آنها تجزيه و تحليل مي كنند كه كدام صفحات و بخشهايي را بازديد كرده اند ، چه محتوايي را خوانده اند ، آنچه در مورد داده هاي ثبت نام در مورد خود مي گويند ، عبارات جستجو را كه استفاده مي كنند ، در كجا قرار دارند و موارد ديگر AudienceScience خاطرنشان مي كند كه از اين داده ها براي قرار دادن افراد در بخشهاي مخاطب هدفمند مرتبط با امور مالي ، سبك زندگي ، بهداشت و موارد ديگر استفاده مي كند كه "ناشران را قادر مي سازد meet براي پاسخگويي به تقاضاي تبليغات". اما حتي سايت هاي مهم با ميليون ها بازديد كننده ماهانه دريافتند كه آنها نمي توانند همه موقعيت هاي تبليغاتي خود را به تنهايي بفروشند. برخي در صنعت فضاي فروخته نشده را "تبليغات باقيمانده" مي نامند. به دليل اين عرضه بيش از حد ، تقريباً همه سايت ها حداقل با چند مورد از صدها شبكه تبليغاتي كه براي سودآوري از نياز به چنين واسطه هايي بوجود آمده اند ، پيوند دارند.

تبليغات از طريق شبكه ها و مبادلات

شبكه هاي تبليغاتي بسياري از ميليون ها سايت كوچك و بيشتر بزرگ وب را در وب به هم متصل مي كنند تا بتوانند از تبليغ كنندگان درآمد كسب كنند. اين شبكه ها معمولاً فضاي تبليغاتي سايت هاي وابسته خود را بر اساس CPM مي فروشند ، اگرچه فرصت هاي CPC و CPA وجود دارد. گوگل ، ياهو ، مايكروسافت و AOL شبكه هايي دارند كه شامل ويژگي هاي خاص خود و ميليون ها سايت ديگر است. ValueClick و AdBrite ديگر شبكه هاي اصلي هستند. بسياري از ناشران به بيش از يك شبكه اجازه مي دهند تا در سايت هاي خود تبليغات انجام دهند تا از چندين منبع درآمد كسب كنند. شبكه هاي تبليغاتي مي توانند به طرق مختلف مخاطبان را ارائه دهند. شبكه AudienceScience (كه اغلب كارهايي است كه AudienceScience براي وب سايت هاي منفرد انجام مي دهد) مي گويد اين شبكه به جمعيت شناسي و موقعيت هاي جغرافيايي "386 ميليون كاربر اينترنت منحصر به فرد" دسترسي دارد. AudienceScience مي گويد س itالاتي از اين قبيل را مي پرسد: "آنها چه مي خوانند؟ به چه سايت ها و صفحاتي نگاه مي كنند؟ براي چه چيزي خريد مي كنند؟ از كدام اصطلاحات جستجو استفاده مي كنند؟ چه رفتاري از آنها نشان دهنده قصد است؟" هدف: دادن "اطلاعات داده شده به بازارياب ها براي رسيدن به يك فرد مناسب ، در زمان مناسب و در مكان مناسب." با وجود چنين مزاياي وعده داده شده ، هر دو بازارياب تمايل دارند كه رابطه اي عاشقانه و متنفر با شبكه هاي تبليغاتي داشته باشند. براي بازاريابان ، يك دليل اين است كه ، فقط با چند استثنا ، شبكه هاي تبليغاتي تضمين كننده قرار دادن تبليغات در سايت هاي خاص يا موقعيت هاي خاص در سايت ها نيستند. هنوز بازارياب ها و آژانس هاي خريد رسانه آنها از شبكه ها خوششان مي آيد زيرا آنها بر اساس هزينه هر هزار برداشت بسيار ارزان هستند - معمولاً بين پنجاه سنت و يك دلار در مقايسه با چندين دلار يا بيشتر براي فضاي برتر كه توسط ناشران مستقيم فروخته مي شود. ناشران اخبار براي كمك به فروش بيش از حد فضاي ديجيتال به شبكه هاي تبليغاتي نياز دارند ، اما پس از آن بايد بخشي از درآمد را به شبكه ها بدهند. يك فضاي نسبتاً جديد فروش آگهي ، بورس تبليغات ، به عنوان رقيبي براي شبكه هاي تبليغاتي وارد شده است. جاي تعجب نيست كه بزرگترين مبادلات تبليغاتي متعلق به گوگل ، ياهو و مايكروسافت است. مبادلات تبليغاتي ، بازارهاي متمركز خريد و فروش برداشت مخاطب هستند. بجاي مراجعه به چندين شبكه تبليغاتي براي هر لايه مختلف از مخاطبان مورد نظر ، همه در سايت هاي ناشناس ، مبادلات تبليغاتي بازارهاي ديجيتالي را فراهم مي كنند كه بسياري از خريداران و فروشندگان مي توانند در همان مكان دور هم جمع شوند. علاوه بر اين ، برخلاف اكثر شبكه هاي تبليغاتي ، مبادلات تبليغاتي اغلب به خريداران رسانه اجازه مي دهد سايتي را كه در آن برداشت ارائه مي شود ، بشناسند. اما مزيت واقعي پيشرفته ترين تبادل آگهي در نظر طرفداران آنها توانايي تصميم گيري براي دستيابي به انواع خاصي از افراد در حال پرواز ، در هر كجا كه هستند هستند. تعداد فزاينده اي از صرافي ها اين "مناقصه در زمان واقعي" (RTB) را براي افراد ارائه مي دهند ، تقريباً در لحظه بارگذاري صفحه سايتي كه بازديد مي كنند. مناقصه در زمان واقعي هنوز هم درصد كمي از خريدها را نشان مي دهد. هرچند ، آينده درخشان آن در اظهارنظر يك ناظر صنعت نشان داده مي شود كه "گرفتن مصرف كننده فردي" از طريق RTB در مبادلات "جام مقدس هدف قرار دادن" است. در ايران معناي رپرتاژ آگهي متفاوت است؛ در رپرتاژ آگهي سايت‌هاي ايراني عموماً وب‌سايت يا اپليكيشن آنلاين به ديگران معرفي مي‌شود؛ اين معرفي عموماً با گرفتن يك بَك‌لينك همراه است. اين مفهوم در وب‌سايت‌هاي خارج از ايران با عنوان Review شناخته مي‌شود. همچنين در ايران افراد زيادي براي اينكه رتبهٔ گوگل وب‌سايت‌شان را افزايش دهند از اين تبليغات استفاده مي‌كنند.

 آمينا گروپ ، مجموعه اي تخصصي با كادر حرفه اي، با تجربه و جوان از سال 1390 فعاليت خود را در زمينه سئو و بهينه سازي سايت آغاز كرده است. پشتيباني و نگهداري سايت از مهم ترين عوامل كسب كار اينترنتي است. يك وب سايت براي حفظ رتبه بندي موتورهاي جستجو، ارائه خدمات و اطلاعات، جذب مشتري و حفظ آن نيازمند نگهداري منظم مي باشد. شركت آمينا گروپ با ارائه خدمات پس از فروش مشتريان خود را دلگرم نگه داشته است.

 

منبع: https://amina-group.com/

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.